Brigitte Closset (°1958, Luik)studeerde aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten en Saint-Luc in Luik waar ze sinds 1981 docent is.
“Stabiel of vlottend, bestendig of onbeslist, grijpt het ei, die vorm zonder begin of einde, de blik en hypnotiseert deze. Dan vestigen zich stilte, rust en sereniteit, bijna zinledigheid, al is het slechts als echo, het verwijst naar het ontstaan van het leven. Brigitte Closset herhaalt dat gebaar, uitweg en ritueel, die even zoveel uitdrukkingen zijn van gemoedstoestanden alsook een manier om samen te smelten met het onontwarbare weefsel van het leven.”
Anne Gersten
Maria Pace
"Gezeten aan mijn werktafel, de wieg aan mijn rechterhand, streelt mijn linkerhand de koperplaat. Dat werktuig dat rastert, tekent, de koperplaat vlak slijpt, laat de vreedzame kalmte opduiken van het voorwerp dat gegrift is in de sensuele warmte, gedragen door de warm aangebrachte inkt. Geschreven merkteken - gedrukt - voor altijd in een laag op het papier aangebracht. (…) Ik hou ervan in het koper te tekenen omdat het gebaar definitief is. De uitholling is er voor altijd in vastgelegd. De donkere stijl is die techniek die ons verplicht van de duisternis naar het licht te gaan. Wanneer het zwart reëel is in zijn compact fluweel, dan is het wit illusoir, het is er om ons te herinneren aan het duister."
Etienne van Doorslaer (1925-2013)
"Een wit vierkant op een wit paneel, versmeltend tot pure stilte steeds opnieuw: een lijn trekken, alsof dit nog nooit iemand eerder deed."
Herwig Verleyen, Brugge